اخبار ارزهای دیجیتال - بیت کوین نیوز - اتریوم نیوز - news

اخبار لحظه ای ارزهای دیجیتال و تغییرات و تصمیم گیری های لحظه ای دولت ها در قبال کریپتو کارنسی

اخبار ارزهای دیجیتال - بیت کوین نیوز - اتریوم نیوز - news

اخبار لحظه ای ارزهای دیجیتال و تغییرات و تصمیم گیری های لحظه ای دولت ها در قبال کریپتو کارنسی

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۷ ، ۲۳:۵۳
coin extend

اتریوم (ethereum)

از دیگر ارزهای بازار کریپتو کارنسی (crypto currency) می توان از اتریوم نام برد . اتریوم که هم اکنون دومین ارز در کوین مارکت کپ می باشد بعد از بیت کوین بیشترین ارزش بازار را دارا است . تقریبا بعد از بیت کوین معروف ترین ارز بازار ارزهای دیجیتال و کریپتو کارنسی اتریوم می باشد . اتریوم را به نوعی می توان نسل دوم ارزهای دیجیتال در نظر گرفت . از این حیث که برخی ایرادات بیت کوین را برطرف کرده و برخی قابلیت های جدید به ان افزوده می شود . این ارز که اصطلاحا منتسب به روسیه می باشد و سازنده ان ویتالیک بوترین می باشد از اعتبار بالایی در این روزهای بازار برخوردار است . قابلیت ویژه ای که اتریوم را از بیت کوین متمایز می کند قابلیت قراردادهای هوشمند ان هست . قرارداد هوشمند که در داد و ستدهای مجازی به کار می رود بدون حضور هیچ نهاد یا واسط سومی بین خریدار و فروشنده ضمانت خرید و انتقال پول را ایجاد می کند . از این رو این روزها بسیاری از ای سی او ها را شاهد هستیم که بر پایه ی اتریوم توکن های خود را پیش فروش و عرضه می کنند . در واقع ان ها از قابلیت قرارداد هوشمند اتریوم بهره می برند . ای سی او ها خود داستانی متفاوت دارند که در مقاله و سرفصل مربوطه به ان خواهیم پرداخت .

قابلیت تراکنش های اتریوم از بیت کوین بسیار سریع تر است و تعداد تراکنش بیشتری را می تواند انجام دهد به دلیل این که زمان بلاک اتریوم هر 15 ثانیه هست ولی در بیت کوین هر 10 دقیقه .

بلاک های پاداش اتریوم هر سال تقسیم می شوند ولی بیت کوین هر 4 سال . اما در واقع اتریوم و بیت کوین اهداف تشکیل شدنشان کاملا متفاوت است و نمی توان ان ها را دقیقا رقیب هم به حساب اورد بلکه هر کدام برای هدفی ساخته شده اند . بیت کوین یک ارز دیجیتال پایدار است ولی اتریوم برای هوشمند سازی قراردادها ساخته شده است .

اتریوم که ان را اصطلاحا اتر هم خطاب می کنند بر پایه بلاک چین طرح ریزی شده است و یک ارز رمزنگاری شده ی غیرمتمرکز می باشد و قابلیت استخراج شدن و ماین شدن را دارد و اساسا با دولت ها و نهادهای وابسته همکاری ندارد . نماد این ارز دیجیتال در کوین مارکت کپ eth می باشد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۰۲
coin extend

بیت کوین پرایویت (bitcoin-private) که با نماد BTCP نمایش داده می شود از ارزهای نو ظهوری می باشد که از فورک های بیت کوین محسوب می شود . بیت کوین پرایویت در بدو ورود به بازار کریپتو کارنسی با قیمت بالایی عرضه شد . این که قابلیت های این ارز چه قدر در حفظ امنیت کاربران و کارمزدهای شبکه و سرعت تراکنش ها و تعداد تراکنش ها هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است . بعید به نظر می رسد که بیت کوین پرایویت بتواند جایگزینی برای بیت کوین باشد و پروژه دوم بیت کوین که همان بایت کوین می باشد از اقبال بیشتری در این بازار برخوردار است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۰۰
coin extend

سیا کوین یا اس آی ای کوین (siacoin) از دسته ارزهای دیجیتال (crypto currency) نوظهور می باشد . این ارز که از دسته ارزهای با پلتفرم غیر متمرکز می باشد بر پایه ی سیستم بلاک چین (blockchain) طراحی شده گشته است . این ارز با سیستم اثبات کار برای پاداش یا اصطلاحا proof of work کار می کند .از توانایی های سیاکوین ایجاد قرارداد فایل می باشد که فی ما بین میزبان و اجاره کننده ارتباطی برقرار می کند که میزبان فضای ذخیره سازی را در اختیار اجاره کننده قرار داده و پاداشی دریافت می کند . سیاکوین رقیب بیت کوین محسوب نمی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۵۹
coin extend

ارز دیجیتال ایرانی که وابسته به بانک مرکزی و به طبع دولت محترم جمهوری اسلامی ایران می باشد .این ارز که به صورت متمرکز عرضه گردیده است در مرحله ایردراپ ( airdrop ) یکصد توکن رایگان اهدا می کند و توسط ریفرال لینک ( referral link ) ده توکن جهت کمک به گسترش آن اهدا میکند . این ارز 40 میلیارد توکن دارد که 10 میلیارد توکن آن در مرحله ی پیش فروش به قیمت 0.005 یورو فروخته می شود . 20 میلیارد توکن در عرضه اولیه ( ico ) و 10 میلیارد توکن هم به صورت بلاک در اختیار بنیان گذار باقی می ماند. از محل فروش این ارز سرمایه خوبی جذب می شود و این که جامعه ی ایران هم گامی بلند در جهت همگام شدن با تکنولوژی جامعه جهانی بر می دارد . ولی از عیوب این ارز این مسئله حائز اهمیت هست که این ارز کوین نیست و از طرفی مستقیما تحت نظارت نهادهای دولتی می باشد و همچنین کنترل تراکنش ها و امکان دخالت در تراکنش ها وجود دارد و همچنین از ریسک های ارزهای متمرکز هک شدن آن ها می باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۹۷ ، ۲۱:۵۸
coin extend